Retourneren

Wanneer kunt u artikelen retourneren?

Controleer uw bestelling altijd binnen 2 werkdagen na ontvangst. Op deze manier weet u zelf of de bestelling in orde is en kunt u ons tijdig op de hoogte stellen van eventuele manco's of klachten.
U mag binnen 14 dagen na ontvangst artikelen terugsturen of terugbrengen zonder verdere opgave van redenen. Indien gewenst ontvangt u uw geld (m.u.v. de verzendkosten) terug. Dit recht is niet meer van toepassing indien:

  • Het artikel is speciaal voor u op maat gemaakt.
  • Het artikel is gedurende de periode dat u het op zicht had gebruikt of beschadigd geraakt.
  • Het artikel is niet meer compleet.
  • Het artikel bevat niet meer alle door de fabrikant bij levering bijgesloten zaken.
  • Het artikel bevindt zich niet in de originele, onbeschadigde fabrieksverpakking.
  • Het artikel is duidelijk persoonlijk van aard.
  • Het artikel qua kleur niet voldoet aan uw verwachting (afbeeldingen op internet geven nooit een 100% beeld van de werkelijkheid).

In het geval van breuk of manco sturen wij u zo snel mogelijk opnieuw de betreffende artikelen of onderdelen op. De extra kosten voor levering en/of retouren zijn in dat geval voor SpeelActief.

Ok wanneer u na het in gebruik nemen van het artikel nog tegen klachten aanloopt, dient u ons dit zo snel mogelijk te laten weten. Wij zullen in overleg zoeken naar de best passende oplossing. 

Hoe kunt u artikelen retour sturen?

Retour sturen is enkel mogelijk na contact met de klantenservice. Dit kan via telefonisch contact middels tel.nr.: 0499- 422289 of via het contactformulier. Na het aanmelden van de retourzending krijgt u een bevestigingsmail toegezonden. U dient vervolgens een copie van de emailbevestiging mee te sturen.

U bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren. SpeelActief gaat ervan uit dat u de zending op dezelfde wijze retourneert en waar nodig verzekerd verstuurt. Franco of rembourszendingen ter attentie van SpeelActief worden niet in ontvangst genomen.

Na ontvangst van de retourzending zal het orderbedrag binnen de wettelijke termijn van 30 dagen terug gestort worden op uw bankrekening. 

Een artikel is defect. Wat moet u doen?

Neem bij een defect altijd contact op met de klantenservice via tel.nr. 0499-422289 of via het contactformulier.

Wanneer tijdens de garantie-periode, ondanks normaal gebruik, een defect is ontstaan, regelt SpeelActief voor u de vervanging of reparatie. Bij een garantie-aanvraag zal de medewerker u vragen om informatie omtrent het artikel, de aankoopdatum, wellicht een artikel- en/of serienummer en een omschrijving van het defect. Houdt daarom bij de aanmelding altijd de factuur bij de hand. De meeste gegevens zijn daarop terug te vinden. Om een en ander goed te kunnen beoordelen is het verder prettig wanneer u het defect met een digitale camera vast kunt leggen en de foto vervolgens doorstuurt naar info@speelactief.nl. Een en ander komt een vlotte afhandeling van uw aanvraag ten goede.

SpeelActief is erkend service-dealer van vele merken en staat veelal rechtstreeks in contact met de fabrikant.Voor reparaties, onderdeelvoorziening en service-vragen bent u daarom ook buiten de garantietermijn bij ons aan het juiste adres.